מאי תגר. "התחילו להפגיז אותי בהודעות פרו־פלסטיניות"

"כתבו לי שאני רוצחת ילדים": הדוגמניות הישראליות מתמודדות עם גל האנטישמיות

דווקא בימים אלה, כשגל אנטישמיות שוטף את העולם, הדוגמניות הישראליות מציגות הישגים מרשימים ומעוררי גאווה. רומי פלד, סאן מזרחי, מאי תגר, סיון אור ואלה איילון מספרות כיצד הן מתמודדות עם ביטויי השנאה לישראל

פורסם:
בוקר 7 באוקטובר, מילאנו. הדוגמנית רומי פלד משלימה הכנות אחרונות של איפור־שיער על סט הצילומים של מותג היוקרה פראדה. היא מספיקה לצלם לוק אחד לפני שהיא בודקת את הטלפון שלה ונחשפת לזוועה שקורית באותם רגעים בישראל. "הייתי קפואה", היא משחזרת. "אמא שלי התקשרה להגיד שהתחילה מלחמה, והיו לי מלא שיחות שלא נענו מחברים ששאלו אם אחי היה במסיבה ברעים - במזל הוא לא היה. ככל שהיום נמשך קיבלתי עוד ועוד הודעות על חברים שנעדרים".
אנשי הצוות שמו לב למה שקורה איתך?
"בהתחלה לא אמרתי כלום לאף אחד, וניסיתי לשמור על מקצועיות כמה שאפשר. לאט־לאט הצוות התחיל להבין מה קרה, ופתאום התחילו לשאול אותי מלא שאלות. הייתי בשוק, וכשהבינו את זה על הסט הרגשתי שתמכו בי והיו רגישים מאוד כלפיי. איכשהו הצלחתי לאסוף כוחות, להיות מקצועית ולתפקד ביום הזה".
עבר מאז למעלה מחודש. העבודה שלך נפגעה בגלל המצב?
"כרגע אני מקבלת עבודות. אני אמורה לטוס למילאנו עוד שבועיים ואז לפריז ואז לניו־יורק. אני רואה באינסטגרם שיש הרבה אנשי תעשייה בכירים שתומכים בנרטיב הפלסטיני, אבל רוצה להאמין שזה לא יפגע בנו כדוגמניות".
דווקא בימים אלה, כשגל אנטישמיות שוטף את העולם בכלל ואת תעשיית האופנה בפרט, הדוגמניות הישראליות מציגות הישגים מרשימים ומעוררי גאווה. כמי שעובדות ופועלות בחו"ל, איך הן מתמודדות עם גל השנאה כלפי ישראל?
סאן מזרחי מככבת בימים אלה על שער המגזין "הארפר'ס באזאר" האיטלקי ובקמפיין של המותג הנחשק בוטגה ונטה. ישראלים רבים נכנסו לעמוד האינסטגרם של המגזין, והציפו את פוסט השער בתגובות עם לבבות ודגלי ישראל. "גם הקמפיין וגם השער צולמו עוד באפריל", מסבירה סאן, "ועד כה קיבלתי עליהם תגובות מדהימות ומרגשות מהמון ישראלים. לצד זה, אני מרגישה הרבה פעמים לבד. למרות שהצוותים שאני עובדת איתם נותנים לי תחושת ביטחון ותמיכה ואין כמעט שיח פוליטי בימי צילום - אף אחד, ככל שינסה, לא יוכל להבין את הסיטואציה הכואבת ואת חוסר האונים".
מאז המלחמה את משתפת תכני הסברה התומכים בישראל. זה עלול לפגוע בעבודה שלך?
"ישראל היא חלק ממני, מרגיש לי טבעי ואפילו הכרחי להשתמש בהשפעה שיש לי כדי לספר על הסיטואציה שאנחנו חווים".
הדוגמנית מאי תגר הצטלמה לפני כמה חודשים בפריז עבור קמפיין ביוטי של בית האופנה דיור, שהושק כעת לכבוד עונת החגים. "היה מדהים", היא מספרת, "הפקה ענקית עם המון אנשי צוות". תגר לא תיארה לעצמה אז שהקמפיין ייצא בזמן מלחמה ויעורר מהומה: מי שהובילה בעבר את קמפיין הביוטי של המותג היא הדוגמנית הפרו־פלסטינית בלה חדיד, והבחירה כעת בדוגמנית ישראלית הציתה סערה ברשתות החברתיות. "הקמפיין יצא זמן קצר אחרי פרוץ המלחמה", מספרת תגר. "אחרי כמה ימים התחילו לשתף אותו ברשתות, וחברים שלי הגיבו ותייגו אותי בסרטון שעלה בעמוד של דיור. ואז אנשים ברשת קלטו שאני ישראלית - כנראה נכנסו לפרופיל שלי וראו שאני מעלה מלא תכני הסברה. התחילו להפגיז אותי בהודעות פרו־פלסטיניות. כתבו לי שאני רוצחת ילדים, שאנחנו רוצחים אנשים חפים מפשע".
נלחצת?
"לא יותר מדי. אני מבינה שמדובר באנשים ברשת שעוקבים אחרי טרנד מסוים ולא מבינים כלום. אני חוסמת אותם ומדווחת".
איך האווירה הנוכחית משפיעה על העבודה שלך?
"מאז פרוץ המלחמה לא יצא לי לטוס לעבודה, רציתי להישאר עם המשפחה. בזמן הקרוב לא אדבר עברית ברחוב בחו"ל, זה בטוח. אני מבינה שאצטרך להתמודד עם אנטישמיות. אני לא יודעת אם זה יפגע בעבודות, אבל מתכוננת לכך שזה יכול לקרות".
הדוגמנית סיון אור, שממש כעת עלה קמפיין בהשתתפותה לאמפוריו ארמאני, מספרת שאצלה העבודה כבר נפגעה: "הייתי אמורה להצטלם לקמפיין בברלין, אבל החלטנו לבטל בגלל המצב. אני לא רוצה להסתכן. אני רואה את כל האנטישמיות ולא יודעת על מי אני אפול - על סט הצילום או מחוצה לו. כרגע אני לא מתכוונת לטוס. אני מרגישה מאוימת כשאני רואה את מה שקורה, שמסמנים בתים של יהודים בחו"ל. זה מפחיד אותי. אני מקווה שזה לא יפגע לי יותר מדי בקריירה, אבל אני מעדיפה לשמור על הביטחון שלי".
גם אלה איילון, שחיה ומדגמנת בשנים האחרונות בלוס־אנג'לס, מספרת שהיא חשה מאוימת כרגע. "הסכנה מורגשת פה ברחוב ולפעמים קשה להרגיש שאת לא במקום מבטחים. יש פה שמירה מוגברת על בתי כנסת, קיבלתי הוראה מהמשפחה להיזהר כשאני מזמינה אוּבּר, לא לקחת סיכונים מיותרים. אני גם לא ממהרת להגיד שאני מישראל".
איילון, שחולשת על מאות אלפי עוקבים באינסטגרם, הייתה נחושה לצאת להגנתה של ישראל עם פרוץ המלחמה. "הרבה אנשים לא נוקטים עמדה כדי לא לפגוע לעצמם בעבודה. אני בחרתי שכן להעלות תוכן הסברתי, וכתוצאה מכך ירדו לי כמעט עשרת אלפים עוקבים, כולל אנשי אופנה רבים. מדובר גם בדוגמניות מהעולם שהן חברות שלי, בעורכים ובכתבים של מגזינים מובילים, אנשים שעבדתי איתם. הייתי בשוק שהם כבר לא רואים אותי כקולגה".
למרות הכול, איילון ממשיכה במשימה. "הם לא יודעים פה שום דבר, הם חשופים לפייק ניוז", היא מסכמת. "אני מספרת את הסיפור של ישראל בכל הזדמנות שיש לי ומרגישה שזו שליחות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button